Współczesne koncepcje zarządzania w sektorze drzewnym
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Wstęp ... 5
Rozdział 1. Innowacyjność przedsiębiorstw sektora drzewnego na tle przemysłu przetwórczego (Emilia Grzegorzewska) ... 9
1.1. Znaczenie przedsiębiorstw sektora drzewnego dla polskiej gospodarki ... 9
1.2. Pojęcie innowacyjności przedsiębiorstw ... 12
1.3. Rodzaje innowacji w przedsiębiorstwie ... 14
1.4. Innowacyjność przedsiębiorstw sektora drzewnego w świetle badań statystycznych ... 18
1.4.1. Innowacje produktowe ... 19
1.4.2. Innowacje procesowe ... 20
1.4.3. Innowacje organizacyjne ... 21
1.4.4. Innowacje marketingowe ... 21
1.5. Kierunki wdrażania innowacji w sektorze drzewnym ... 22
Rozdział 2. Tradycyjne i współczesne podejście do zarządzania przedsiębiorstwem w sektorze drzewnym (Emilia Grzegorzewska) ... 25
2.1. Tradycyjne podejście do zarządzania przedsiębiorstwem ... 25
2.2. Współczesne podejście do zarządzania przedsiębiorstwem ... 27
2.2.1. Total Quality Management ... 28
2.2.2. Lean Management ... 33
2.2.3. Outsourcing ... 38
2.2.4. Benchmarking ... 40
2.2.5. Time Based Management ... 42
2.2.6. Reengineering ... 44
Rozdział 3. Zarządzanie projektami w sektorze drzewnym (Izabela Niziałek) ... 49
3.1. Geneza pojęcia projektu – ujęcie klasyczne oraz rodzaje projektów ... 49
3.2. Zarządzanie projektami ... 53
3.3. Etapy wdrażania projektu w przedsiębiorstwie ... 58
3.4. Cykl życia projektu ... 62
Rozdział 4. Obszary zarządzania projektami (Izabela Niziałek) ... 65
4.1. Definiowanie projektu – uzasadnienie biznesowe ... 65
4.2. Planowanie w projekcie ... 68
4.3. Planowanie kosztów w projekcie ... 70
4.4. Określanie ryzyka w projekcie ... 72
4.5. Budowa zespołu projektowego ... 75
4.6. Punkty koordynacyjne projektu. Zamknięcie projektu ... 78
Rozdział 5. Rozwój nowego produktu jako przedmiot zarządzania (Magdalena Olkowicz) ... 82
5.1. Znaczenie produktu dla przedsiębiorstwa ... 82
5.2. Definicja nowego produktu ... 84
5.3. Kreowanie potrzeby na nowy produkt ... 85
5.4. Strategie produktowe ... 87
5.5. Charakterystyka procesu rozwoju nowego produktu ... 92
5.6. Zarządzanie rozwojem nowego produktu ... 94
Rozdział 6. Rozwój nowego produktu w branży meblarskiej (Magdalena Olkowicz) ... 98
6.1. Specyfika rozwoju nowego produktu w branży meblarskiej ... 98
6.2. Proces rozwoju nowej kolekcji mebli ... 104
6.2.1. Tworzenie koncepcji ... 108
6.2.2. Projektowanie zestawu mebli ... 111
6.2.3. Wdrażanie do produkcji ... 114
6.2.4. Komercjalizacja ... 117
Literatura ... 121
Szczegóły
ISBN | 9788375835359 |
Autor | Grzegorzewska Emilia,Niziałek Izabela,Olkowicz M. |
Oprawa | br |
Rok wydania | 2013 |
Format | b5 |
Stron | 128 |